KAMI GENG SUKA IKAN KELI

ULTRAMAN KELI



Pulau Hokkaido jauh ketengah
Gunung Fuji bercabang tiga
Hancur Raksaser dikandung tanah
Ultraman yg baik dikenang jua

Dua tiga Raksaser berlari
Maner nak samer Raksaser Kero
Dua tiga Ultraman boleh kucari
Maner nak samer Ultraman Taro

Kalau roboh Kota Narita
Papan di Tokyo Ultraman dirikan
Kalau sungguh itu keje Raksasa
Badan dan kepaler dier Ultraman 'fire'kan

Kajang Ultraman kajang berlipat
Kajang Raksaser mengkuang layu
Kalau Ultraman Ace tak cukup kuat
Ultraman Neos datang membantu


Dengar katanya..raksasa dah membunuh ultraman dan mencampaknya ke laut...semakin mengganas raksasa rupanya...kononnya raksasa juga mahu menyelamatkan bumi supaya aman...budak-budak yang tengok cerita ultraman kat tv pun tahu raksasa tipu...") (dah namanya pun raksasa!)

52 comments:

cik ubi said...

ni kategori pantun lawak ni..

Insan Marhaen said...

rasaksa pun tipu. ada ke buang ultraman dalam laut. tanam dalam tanah la. baca talkin elok-elok!

Adry@Daun said...

As salam keli,
Masa kecik2 dulu saya pn tgk cite ultraman ni. Masa tu hero dia nama hayata, nk ukr jd Ultraman dia pcit gadjet yg bentuk mcm pen tu.

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

kreatifnya pantun ultraman nih..menarik!

Izz Wardah Online said...

hehe..crita ultraman...tingat zaman dolu2

zul permatang badak said...

patut lama tak ada entri baru.....
sampai ke jepun cari ikan keli...

pantun tu best laa......

KELI OH KELI said...

cik ubi

erks...pantun ni pantun serius laa...")hehe...

KELI OH KELI said...

Insan Marhaen

raksasa tak tipu...betul...betul...percayalah...
percayalah...plizzzzzzzzz...

KELI OH KELI said...

Adry@Daun

ya2...pagi2 tgk citer otomen time tu...hahaha...

KELI OH KELI said...

Rina AVAIL a.k.a cik betty

cik betty minat cerita ultraman jugak ya? hehe...")

KELI OH KELI said...

Izz Wardah Online

IWO...a'a...terkenang semasa dulu....amboi..cantik2 nya sulaman dekat blog kamu...

KELI OH KELI said...

zul permatang badak

私はちょうど弟zul..笑に関して送って日本とミスターウルトラマンに休暇を行こうとしている。")

miss nina said...

kelakarnya pantun ni
rumah keli yang betul2 ade tak?

KELI OH KELI said...

miss nina

maksud miss nina..rumah berbentuk ikan keli ya? ahaaaaa...t saya cari tgk...")

dan kalau maksud miss nina kat rumah saya ada x patung ultraman dengan ikan keli tu..hehe..mmg x ada...mungkin penternak keli jepun ada simpan tu buat koleksi...")

Rina Azam said...

xsuka ultaraman... suka wolverina... rawrrrrrrrrrr....
nanti nak soh org reka keliman.. :):) leh x?

KELI OH KELI said...

Rina Azam

uiks....keliman? hahaha.....rina keligurl lah ya...")

~ Cik Azz ~ said...

wahh... otomen taro... hahaha...

otomen pon pandai pantun2 ni ehh... hehe..

Yati said...

Ultraman ada 8 orang adik beradik, cakap anak saya, peminat setia ultraman. :D

KELI OH KELI said...

~ Cik Azz ~

otomen melayu...hahaha...")

KELI OH KELI said...

Yati

tu dia..puan yati dh bagi info kat kita...ultraman 8 beradik rupanya...tq! ")

! Nurida Ardy said...

suka tgk Ultraman kt astro ceria..huhuhu...
p/s: raksasa tu poyo jew lebih..byk propa! :)

Solihin Zubir said...

ahahaha.. ultraman pun diKELIkan jugak? hehehehe...

KELI OH KELI said...

! Nurida Ardy

ya setuju..setuju..setuju...raksasa mmg poyo!!!

Acik Lana said...

Kunjungan balas ni. Salam. Salam.

X sangka ikan keli begitu fofular. Hehe. Tp I x pnh mkn pon.. Hehe.

Ultraman keli itu comel. Neway thnx hello2 blog acik. Keep in tach. Dadidu

KELI OH KELI said...

Solihin Zubir

") menggunakan keli sebagai medium meluah rasaku...jangan marah noooo...hehe..

KELI OH KELI said...

Acik Lana

jangan lupa AFUNDIKELI ya...erks tapi AF musim ni last...ohhh..tidakkkkkkkk....menuju puncak...lalala.....

zul permatang badak said...

Haa...haa...mano reti baco....ambo sekoloh arab......gapo makno tu...

Hanis Azla said...

kalau dah kreatif, ultraman pun boleh jadi pantu yer..

KELI OH KELI said...

zul permatang badak

haha..saya baru balik dari japan dan ultraman kirim salam dekat encik zul...")

KELI OH KELI said...

Hanis Azla

“kami sepantun telur itik”

“mereka sepantun kilat cermin”

mizzapple said...

otomen keli punya pantun.
huhu




dh biasa bc pantun ni. :)

yott said...

hehe..lama dah x tgk otomen nih..

KELI OH KELI said...

mizzapple

ya..pantun ultraman yang lucu...hehe..sekadar mencari yang bersesuaian dengan konsep keli...pening jugak....

KELI OH KELI said...

yott

tengok la nanti geng...dekat astro ceria ada...cd pun ada jual...hehe..")

shameel Iskandar said...

Hebat pantun2 ultraman ni. hahaha

...Dengar katanya..raksasa dah membunuh ultraman dan mencampaknya ke laut...semakin mengganas raksasa rupanya...kononnya raksasa juga mahu menyelamatkan bumi supaya aman...budak-budak yang tengok cerita ultraman kat tv pun tahu raksasa tipu...") (dah namanya pun raksasa!)" ada makna tersirat ni. kisah osama ke."

KELI OH KELI said...

shameel Iskandar

kisah dunia yang ulang berulang...")

nunui Joe said...

kenapa nama dia ultraman keli? kuat spt ultraman ke keli dia? hehe

muazlumut said...

teringat masa kecik2....
maner nak same ultramen taro!

KELI OH KELI said...

nunui Joe

haha..sebab kan ada jual permainan ultraman dengan ikan keli kat dalam gambar tu...hehe..

KELI OH KELI said...

muazlumut

ya2..ermm..ultraman taro yang mana satu ya...lupa dah pulak..tapi nama tu mmg familiar...")

muaz_kkgp said...

org jepun ni bijak.....mcm2 benda diaorang buat....

KELI OH KELI said...

muaz_kkgp

ya..budaya kerja mereka tu yang sempoi...inshaAllah org kita pun boleh asalkan sanggup kerja selangkah kehadapan untuk menyamai prestasi mereka..

alkisah69 said...

Ultraman sebenarnya berasal daripada perkataan Ultra yang bermaksud kuat tahap cipan kuasa dua dan Man yang bermaksud manusia.

KELI OH KELI said...

alkisah69

ooo..ultra tu kira macam kita ada kuasa cipan lah ya...?

Myfrin's story said...

Salam, encik keli. Anak bungsu kak pun minat dengan ultraman, hehehe....:D

KELI OH KELI said...

Myfrin's story

waalaikumsalam kak..hehe..biasalah tu budak2 lelaki...mesti power rangers pun anak akak suka kan...hehe...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hai ultraman..

kalau sudi sila ambil ya:

Saya Dapat Award dan Passing Kepada Kamu

KELI OH KELI said...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

sangat sudi...terima kasih banyak2...t saya ambil ya...tq so much!

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hehe..xpe..sy dulu pn x paham cara amik award blog nih..

award utk keli yg first tu..blogger choice award..keli amik gambar award tu tepekla kat blog ni..lps tu kalau rajin buatlah satu entri ttg award tu dan pass kpd 5 rakan blogger keli..(mcm yg sy buat tu)..tujuan award ni utk rapatkan hbgn sesama blogger (sy rasalah)

KELI OH KELI said...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

hehe..ok2 cik betty ..paham dah...trimas!

Afida Anuar said...

Aduhhh oltromen keli pun ada...hik!...

KELI OH KELI said...

Afida Anuar

haha..ada ceq..kat sini keli jadi macam2...

ORDER SEKARANG !

ORDER SEKARANG !
OVAPRIM ( UNTUK PEMBENIHAN IKAN)

PROMO PET

PROMO PET
Sugar Glider

African Grey

Ferret

Zebra Finches

Kuang Emas

Ball Python

Indian Ringneck

MENU ISTIMEWA

MENU ISTIMEWA
ikan keli sambal

nasi kerabu ikan keli

keli cicah sambal belacan

fillet ikan keli

keli lemonade

ENTRY POPULAR

ANDA PENGUNJUNG KE

USYAR2 SINI

Klip Pusat Ternakan Keli oh Keli

Related Posts with Thumbnails

THE OLD FREES

THE OLD FREES
There was an error in this gadget

KELI OH KELI