KAMI GENG SUKA IKAN KELI

SELIPAR IKAN KELI



PERMAINAN TUJU SELIPAR


Ayuh tuju menuju...dalam permainan ini kau bisa begitu
.. tapi dalam hakikat kehidupan kita tidak boleh begitu.. 'seliparmu' baling padaku...'seliparku' campak padamu

Ayuh tuju menuju...dalam permainan itu kau harus begitu..
usah dalam kenyataan kita sesekali begitu.. kau gembira melihat kejatuhan impianku...ku bahagia saksikan berkecai mimpimu

Ayuh tuju menuju...biarlah hanya dalam permainan tuju selipar ia sebegitu.. janganlah dalam permainan dunia kita demikian begitu.. kau musnahkan binaan harapanku...dan aku hancurkan kubu hasratmu

42 comments:

Izamir Ridzwan said...

mna jual selipar ni.. unik lah

Solihin Zubir said...

uhui.. ada maksud tersirat di sebalik permainan tuju selipar tu rupanya.. huhu...

KELI OH KELI said...

Izamir Ridwan...

selipar ini dijual di negara Jepun.,,memang unik.

yott said...

bahaya gak main tuju2 nih..

KELI OH KELI said...

Solihin Zubir...

sekadar pandangan peribadi.tiada salah dalam permainan ini..banyak dari kita yg mempunyai kenangan bermain permainan ini.

KELI OH KELI said...

yott...

ya..sangat bahaya! :)

ShA-RiFa said...

cool giler slpr nie

sy follow blog kmu yea

http://owhhsnap.blogspot.com

KELI OH KELI said...

ShA-RiFa...

inshaAllah..saya akn follow blog kamu.

iniialahaku said...

ayt yg pnuh mndalam...wlaupun aslnya tju slipar je...

Khairul Atikah @ Cik Yuki said...

singgah sini ;)

roq said...

ikan keli sedap!!!

KELI OH KELI said...

iniialahaku...

biarlah hendaknya asalnya apa sekali pun..asalkan maksud murni itu tercapai..

KELI OH KELI said...

Khairul Atikah...

terima kasih kerana sudi singgah.

KELI OH KELI said...

roq...

ya.. sama2 kita syukur pada Dia kerana telah memberi kita ikan yg sedap..

fadbtb said...

nice blog..
salam perkenalan...n_n

KELI OH KELI said...

fadbtb

terima kasih..

salam ukhwah... n_n

zul permatang badak said...

...masa budak2 dulu pernah main baling daun gambar dengan tapak selipar...bertaruh...susun gambar atas tin susu [gambar ultramen biasanya] kemudian baling....hee.....semua..nostalgia....

KELI OH KELI said...

zul permatang badak...

nostalgia sesuatu yg amat manis,indah dan tak terbeli..ya..saya juga terkenang saat bermain tuju selipar. ")

NARDtheNERD said...

camana nak pakai selipar tu keli?
hehe.
:)

KELI OH KELI said...

Nard..

erks...x taw la plak geng..hehehe...

Imran nyambek said...

sedap ni kalau buat asam pedas

KELI OH KELI said...

Imran nyambek...

haha...selipar ka ikan keli? :P

aZIEra itu aKu.... said...

comey selipar nie...permainan masa kecik tu...:)

KELI OH KELI said...

aZIEra...

ya..mmg kenangan permainan semasa kecil dahulu.. :)

anamizu said...

banyak betol produk berunsur KELI kat jepun eh??
ohaiyo!! hihi

recent post : |lubang hidung???|

muazlumut said...

tuju selipar ni ada kembaq dia,tuju tin....selalu main kat kampung.

KELI OH KELI said...

anamizu...

ya...budaya org jepun yg kreatif.

KELI OH KELI said...

muaz...

ya..mmg pun..hehe..lebih kurang ja dua2 permainan ni..

syafeeqa said...

perhhh. sempoi lahhhh.kan. hehex

miss nina said...

boleh komen lak :)
ada ape atas selipar ikan ni?

Hanis Azla said...

mendalam, berkesan dan penuh kiasan..

KELI OH KELI said...

syafeena...

yup...keli di mana? keli di sini...sempoiiiiiiiiii

KELI OH KELI said...

miss nina...

haha..x taw la nk kata apa..mcm katak..mcm kura2..kuratak kot "P

KELI OH KELI said...

Hanis Azla...

semoga sama2 berkongsi maksudnya ya... :)

hans said...

hahahaha
comel2

Vote Hans Bernombor 10 Diruangan Komen

KELI OH KELI said...

hans...

comel ya?belilah satu... :)

NARDtheNERD said...

selipar lagi keli?
update laa.
:))

KELI OH KELI said...

Nard...

hehe..ok2..dok pikiaq apa pulak dah entry seterusnya...keli oh keli...apa lagi yang aku nk merepek...huhu...

Rina Azam said...

sesungguhnya, tuju menuju di alam nyata amatlah tidak digalakkan kecualilah tuju menuju ke arah kejayaan :)

KELI OH KELI said...

Rina..

ya..ayuh menuju kejayaan..

lama x blogging noo...p mana ceq? lama x nampak....

chentaMAYA said...

slipar pon ado? hehe~

KELI OH KELI said...

chentaMAYA:

ado..macam-macam ado neh haa... :)

ORDER SEKARANG !

ORDER SEKARANG !
OVAPRIM ( UNTUK PEMBENIHAN IKAN)

PROMO PET

PROMO PET
Sugar Glider

African Grey

Ferret

Zebra Finches

Kuang Emas

Ball Python

Indian Ringneck

MENU ISTIMEWA

MENU ISTIMEWA
ikan keli sambal

nasi kerabu ikan keli

keli cicah sambal belacan

fillet ikan keli

keli lemonade

ENTRY POPULAR

ANDA PENGUNJUNG KE

USYAR2 SINI

Klip Pusat Ternakan Keli oh Keli

Related Posts with Thumbnails

THE OLD FREES

THE OLD FREES
There was an error in this gadget

KELI OH KELI