KAMI GENG SUKA IKAN KELI

YEHAAA...COWBOY IKAN KELI



PERNIAGAAN MESTI BERGERAK MACAM COWBOY!

  • pepatah cowboy ada mengatakan"if you stand still,you'll get shot'
  • jangan sesekali berasa selesa dengan apa yang anda capai sekarang.
  • berfikiran demikian,menyebabkan tiada daya motivasi dan daya saing untuk mengembangkan perniagaan ke peringkat lebih tinggi.
  • dalam perniagaan,sekiranya anda tidak bergerak,anda akan ditumpaskan pesaing anda.
  • "moving target is harder to get shot"
  • lakukan apa sahaja untuk meningkatkan perniagaan anda asalkan anda tidak berasa selesa dengan keadaan semasa.
  • mana tahu,sekiranya tidak bergerak,pesaing sedang...... READY...AIM...FIRE!!!

PATUNG PERMAINAN IKAN KELI


TIPS MEMILIH PERMAINAN UNTUK KANAK-KANAK
Antara tips yang diberikan untuk memilih permainan yang selamat terutama bagi bayi dan kanak-kanak dibawah umur 3 tahun ialah :
  • Pastikan mainan yang dibeli tidak mudah tanggal dan patah terutama dari kesan hentakan dan tarikan. Periksa bahagian mainan seperti hidung, mata (bagi anak patung atau teddy bear) dan bahagian yang bercantum dilekatkan dengan kuat dan tidak mudah tanggal.
  • Elakkan dari memberikan bayi mainan yang bertali. Anda boleh bayangkan sendiri kalau tali tu terbelit kat leher atau tangan bayi…hhhmmm…
  • Elakkan dari membeli mainan yang dibuat dari plastik yang nipis kerana ia mudah patah dan pecah. Biasanya mainan macam ni bila dah patah, bahagian yang patah tu tajam dan boleh melukakan bayi.
  • Jika anda membeli mainan yang boleh dipicit atau ditekan untuk mengeluarkan bunyi, pastikan ia lebih besar dari mulut bayi anda. Almaklumlah budak-budak suka masukkan barang dalam mulut. Kalau mainan tu besar payah lah dia nak sumbat dalam mulut.

ORIGAMI SANG IKAN KELI



Origami Satu Hobi Yang Mencerdaskan Minda

  • adalah seni melipat kertas.
  • berasal dari negara China,namun seni ini tidak berkembang.
  • mula terkenal dan berkembang setelah memasuki negara Jepun.
  • Origami berasal daripada gabungan dua perkataan Jepun iaitu "oru" bermaksud melipat dan "kami' bermaksud kertas.
  • melalui origami seseorang itu mempelajari meniru/mengikut arahan,membaca diagram/petunjuk,kreativiti,berkarya dan membuat model,imiginasi,ketelitian,ketekunan,berfikir analatikal dan membuat perbandingan.

TOILET WITH CATFISH DESIGN-"TANDAS BERKUALITI HIDUP BERKUALITI"



JOM NYANYI IKUT MELODI LAGU PUNCH CARD-SUDIRMAN

dulu tidak kisah tapi kini kene jaga
dulu kita simbah tapi kini senang saja
masuk bilik tandas walau cepat walau gegas
lepas guna flush bagi bersih baru klass
walau tandas awam perlu jaga kebersihan
bagi kesedaran secara berterus-terusan
supaya berkualiti dalam hidup seharian
tandas bersih tandas selesa hidup berwawasan

Oh tandas, berkualiti
Oh hidup, berkualiti
Oh tandas, berkualiti
Oh hidup, berkualiti

ditandas awam ramai orang yang berpusu
ada yang kene bayar ada juga yang main serbu
walau apa cara kita perlu bersatu
tandas kita bersih masyarakat kita maju

Oh tandas, berkualiti
Oh hidup, berkualiti
Oh tandas, berkualiti
Oh hidup, berkualiti

RAMBUT GAYA KELI



SIFAT BERDASARKAN JENIS RAMBUT

  • RAMBUT LURUS- Bijak,ceria,bergaya,cemburu,berpontensi dalam bidang kesenian.
  • RAMBUT KERINTING- degil,kuat cemburu,romantik,tidak suka termenung,pandai bergaul.
  • RAMBUT IKAL MAYANG- berfikir sebelum lakukan sesuatu,berfikiran terbuka,mudah memaafkan.
  • RAMBUT HALUS- cerdik,memilih,manja,tegas,melakukan pekerjaan bersunguh-sungguh.
  • RAMBUT JARANG- pemikiran analatikal,pandai berniaga walaupun perniagaan kecil.
  • RAMBUT PERANG- pemaaf,sosial,bijak lari daripada masalah.
  • RAMBUT TEBAL- cemburu,degil,banyak kawan,pandai mengambil hati.
  • RAMBUT KUSUT- garang,sukar memaafkan,pandai menguruskan sesuatu tanpa pertolongan.

TIPS MENGENALI IKAN KELI YANG HALAL



IKAN KELI YANG MAKAN BAHAN HARAM

  • Kepala berbentuk "V"
  • Bentuk badan bentuk torpedo.
  • Badan berwarna hiatm berkilat.
  • Bahagian bawah badan berwarna putih melepak.
  • Bahagian antara bawah kepala dan badan berwarna kuning.
  • Bila digoreng meletup-letup kerana banyak lemak.


IKAN KELI YANG MAKAN BAHAN HALAL

  • Kepala berbentuk "U".
  • Bentuk badan tirus.
  • Berwarna hitam kelabu dan tidak berkilat.
  • Bahagian bawah badan berwarna putih kelabu.
  • Tiada warna kuning kelihatan di bahagian antara bawah kepala dan badan,
  • Digoreng tidak meletup.

RANTAI SI IKAN KELI



Lagu Rantai-Wings

Kau ingin aku tunduk
Segala kemahuan mu
Kau cengkam

Dengan mata wajah mu

Rantai ini hapuskanlah

Tak bisa ku tahan lagi

Rantai ini leburkanlah

Tak ingin ku jadi abdi

Tak mungkin lagi kita

Menerima penaklukan

Bebas Mandela, bebas

Bebas bumi palestin

Rantai ini hapuskanlah

Lambat laun kan meledak

Rantai ini leburkanlah

Tak mahu ku di perbudak

……..bebaskan……

dunia ini satu

bukan dua pun tiga

bebaskan dari rantai

capitalisi imprialistma

musibah rantai ini hapuskan lah

tak bisa ku tahan lagi

celaka rantai ini leburkanlah

tak ingin menjadi abdi

bebaskanlah..........



TINTA PENA SI IKAN KELI



Ibarat pena yang tiada pernah jemu menari
Di atas kertas yang setia menanti
Terus dan terus berirama
Walau seisi dunia menghina
Langkah setari mengikut rentak
Tiada gusar terkhilaf gerak
Asal harga semangat tersimpul mati
Gemalai usah diranjangi
Gerak jangan dicurigai
Selagi nyawa tiada bercerai
Amanah ku..perjuanganku...tiada ku abai..

"HELLO..HYE IKAN KELI"




Sedar atau tidak, masih ramai yang tidak tahu tentang teknik yang betul apabila bercakap di telefon. Terutamanya apabila hendak menelefon pihak pembekal ataupun rakan niaga yang baru. Jadi, hari ini, saya nak bagi sedikit tips ringkas tentang komunikasi di telefon. Mempunyai skill bercakap di telefon dengan baik akan membuatkan pihak bakal pelanggan ataupun bakal pembekal anda, berasa selesa dan seronok untuk berurusniaga dengan anda. Silap haribulan.. mungkin bakal pelanggan/pembekal itu akan menjadi pasangan di dalam rumahtangga anda.. Oh!

Baiklah, berikut tips ringkas tersebut :-
  • Apabila bercakap di telefon, pastikan anda sedang tersenyum.. walaupun riak wajah anda tidak dapat dilihat oleh pihak satu lagi, , tetapi, ianya akan mempengaruhi “tone” suara anda.. saya pasti, anda pun boleh tahu adakah seseorang itu sedang sakit atau sedang gembira dengan hanya mendengar suara mereka.
  • Apabila anda menelefon seseorang yang anda tidak kenali, seperti menelefon pusat khidmat pelanggan sesebuah syarikat atau pertama kali menghubungi no telefon pihak pembekal yang baru. Sila perkenalkan diri anda terlebih dahulu.
  • Bersikap professional dalam menjawab panggilan. Jangan campur adukkan perasaan di dalam urusniaga. Pelanggan tidak mahu mendengar rintihan masalah anda.Apa yang pelanggan mahu adalah produk yang ditawarkan.

SELAMAT HARI JADI...KEK IKAN KELI.





Berikut disenaraikan kajian mengenai bulan dan sikap anda, yang telah dijalankan oleh Yang Berbahagia Dato’ Dr. Fadzilah Kamsah.

JANUARI

  • Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.
  • Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.
  • Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan.
  • Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.
  • Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.
  • Pandai mengambil hati orang lain.
  • Pendiam kecuali telah dirangsang.
  • Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.
  • Mudah mendisiplinkan diri sendiri.
  • Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema.
  • Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.
  • Cukup sayang pada kanak-kanak.
  • Suka duduk di rumah.
  • Setia pada segala-galanya.
  • Perlu belajar kemahiran bersosial.
  • Sifat cemburu yang sangat tinggi

FEBRUARI

  • Berfikiran abstrak.
  • Sukakan benda yang realiti dan abstrak.
  • Bijak dan pintar
  • Berpewatakan yang mudah berubah.
  • Mudah menawan orang lain.
  • Agak pendiam.
  • Pemalu dan rendah diri.
  • Jujur dan setia pada segalanya.
  • Keras hati untuk mencapai matlamat.
  • Tidak suka dikongkong.
  • Mudah memberontak apabila dikongkong.
  • Suka kegiatan yang lasak.
  • Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif.
  • Mudah mempamerkan marahnya.
  • Tidak suka benda yang remeh-temeh.
  • Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya.
  • Sangat berani dan suka memberontak.
  • Bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya.
  • Pemerhatian yang tajam.
  • Suka hiburan dan sukan.
  • Suka benda yang bersifat seni.
  • Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran.
  • Berkecenderungan pada benda yang tahyul.
  • Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros.
  • Belajar untuk mempamerkan emosi

MAC

  • Berpesonaliti menarik dan menawan.
  • Mudah didampingi.
  • Sangat pemalu dan pemendam rasa.
  • Sangat baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati.
  • Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran.
  • Suka pada kedamaian.
  • Sangat peka pada orang lain.
  • Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain.
  • Tidak cepat marah dan sangat amanah.
  • Tahu membalas dan mengenang budi.
  • Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam.
  • Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal.
  • Suka berangan-angan.
  • Suka melancong.
  • Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi.
  • Kelam kabut dalam memilih pasangan.
  • Suka dengan hiasan rumahtangga.
  • Punya bakat seni dalalm bidang muzik.
  • Kecenderungan pada benda yang istimewa dan baik.
  • Jangan terlalu mengikut selera atau perasaan

APRIL

  • Sangat aktif dan dinamik.
  • Cepat bertindak membuat keputusan tetapi cepat menyesal.
  • Sangat menarik dan pandai menjaga diri.
  • Punya daya mental yang sangat kuat.
  • Suka diberi perhatian.
  • Sangat diplomatik (pandai memujuk ).
  • Berkawan dan pandai menyelesaikan masalah orang.
  • Sangat berani dan tiada perasaan takut.
  • Suka perkara yang mencabar, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah.
  • Emosi cepat terusik.
  • Cuba kawal perasaan.
  • Kecenderungan bersifat pendendam.
  • Agresif dan kelam kabut dalam membuat keputusan.
  • Kuat daya ingatan.
  • Gerak hati yang sangat kuat.
  • Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain.
  • Berpenyakit disekitar kepala dan dada.
  • Sangat cemburu dan terlalu cemburu

MEI

  • Keras hati & tegas.
  • Kuat semangat & bermotivasi tinggi.
  • Pemikiran yang tajam.
  • Mudah marah apabila tidak dikawal.
  • Pandai menarik hati & perhatian orang lain.
  • Perasaan yang amat mendalam.
  • Cantik dari segi mental & fizikal.
  • Tidak perlu dimotivasikan.
  • Tetap pendirian, tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain.
  • Mudah dipujuk.
  • Bersikap sistematik (otak kiri).
  • Suka berangan.
  • Kuat daya firasat memahami apa yang terlintas di hati orang lain tanpa diberitahu.
  • Bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit.
  • Daya khayalan yang tinggi.
  • Permikiran yang tajam.
  • Pandai berdebat.
  • Fizikal yang baik.
  • Kelemahan sistem pernafasan.
  • Suka sastera, seni & muzik serta melancong.
  • Tidak berapa suka duduk di rumah.
  • Tidak boleh duduk diam.
  • Tidak punya ramai anak.
  • Rajin dan bersemangat tinggi.
  • Agak boros

JUN

  • Berfikiran jauh & berwawasan.
  • Mudah ditawan kerana sikap baik.
  • Berperangai lemah lembut.
  • Mudah berubah sikap, perangai, idea dan mood.
  • Idea yang terlalu banyak di kepala.
  • Bersikap sensitif.
  • Mempunyai pemikiran yang aktif (sentiasa berfikir).
  • Sukar melakukan sesuatu dengan segera.
  • Bersikap suka menangguh-nangguh.
  • Bersikap terlalu memilih & mahukan yang terbaik.
  • Cepat marah & cepat sejuk.
  • Suka bercakap & berdebat.
  • Suka buat lawak & bergurau.
  • Otaknya cerdas berangan-angan.
  • Mudah berkawan & pandai berkawan.
  • Seorang yang sangat tertib.
  • Pandai mempamerkan sikap.
  • Mudah kecil hati.
  • Mudah kena selsema.
  • Suka berkemas.
  • Cepat rasa bosan.
  • Sikap terlalu memilih & cerewet.
  • Kurang mempamerkan perasaan.
  • Lambat untuk sembuh apabila terluka hati.
  • Suka pada barang yang berjenama.
  • Mudah menjadi eksekutif.
  • Kedegilan yang tidak terkawal.
  • Sesiapa yang memuji, dianggap musuh. Siapa yang menegur dianggap kawan.

JULAI

  • Sangat suka didamping.
  • Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki.
  • Agak pendiam kecuali dirangsang.
  • Ada harga dan maruah diri.
  • Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan.
  • Mudah dipujuk dan bercakap lurus.
  • Sangat menjaga hati orang lain.
  • Sangat peramah.
  • Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya.
  • Berjiwa sentimental.
  • Jarang berdendam.
  • Mudah memaafkan tapi sukar melupakan.
  • Tidak suka benda remeh-temeh.
  • Membimbing cara fizikal dan mental.
  • Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang.
  • Layanan yang serupa terhadap semua orang.
  • Tinggi daya simpati.
  • Pemerhatian yang tajam.
  • Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.
  • Mudah dan rajin belajar.
  • Suka muhasabah diri.
  • Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama.
  • Suka mendiamkan diri.
  • Suka duduk di rumah.
  • Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan.
  • Tidak agresif kecuali terpaksa.
  • Lemah dari segi kesihatan perut.
  • Mudah gemuk kalau tak kawal diet.
  • Minta disayangi.
  • Mudah terluka hati tapi lambat pulih.
  • Terlalu mengambil berat.
  • Rajin dalam membuat kerja

OGOS

  • Suka berlawak.
  • Mudah tertawan padanya.
  • Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain.
  • Berani dan tidak tahu takut.
  • Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan.
  • Pandai memujuk orang lain.
  • Terlalu pemurah & bersikap ego.
  • Nilai harga diri yang sangat tinggi.
  • Dahagakan pujian.
  • Semangat juang yang luar biasa.
  • Cepat marah & mudah mengamuk.
  • Mudah marah apabila cakapnya dilawan.
  • Sangat cemburu.
  • Daya pemerhatian yang tajam & teliti.
  • Cepat berfikir.
  • Fikiran yang berdikari.
  • Suka memimpin & dipimpin.
  • Sifat suka berangan.
  • Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat.
  • Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk.
  • Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit.
  • Belajar untuk bertenang.
  • Sikap kelam kabut.
  • Romantik, pengasih dan penyayang.
  • Suka mencari kawan

SEPTEMBER

  • Sangat bersopan santun & bertolak ansur.
  • Sangat cermat, teliti & teratur.
  • Suka menegur kesilapan orang lain & mengkritik.
  • Pendiam tapi pandai bercakap.
  • Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati.
  • Sangat perihatin & terperinci, amanah, setia & jujur.
  • Kerja yang dilakukan sangat sempurna.
  • Sangat sensitif yang tidak diketahui.
  • Seorang yang banyak berfikir.
  • Daya pentaakulan yang baik.
  • Otak bijak & mudah belajar.
  • Suka mencari maklumat.
  • Kawal diri dari terlalu mengkritik.
  • Pandai mendorong diri sendiri.
  • Mudah memahami orang lain kerana banyak menyimpan rahsia.
  • Suka sukan, hiburan & melancong.
  • Kurang menunjukkan perasaannya.
  • Terluka hatinya sangat lama disimpan.
  • Terlalu memilih pasangan.
  • Sukakan benda yang luas.
  • Bersistematik

OKTOBER

  • Suka berbual.
  • Suka orang yang sayang padanya.
  • Suka ambil jln tengah.
  • Sangat menawan & sopan santun.
  • Kecantikan luar & dalam.
  • Tidak pandai berbohong & berpura-pura.
  • Mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan.
  • Sentiasa berkawan.
  • Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama.
  • Cepat marah.
  • Macam pentingkan diri sendiri.
  • Tidak menolong orang kecuali diminta.
  • Suka melihat dari perspektifnya sendiri.
  • Tidak suka terima pandangan orang lain.
  • Emosi yang mudah terusik.
  • Suka berangan & pandai bercakap.
  • Emosi yang kelam kabut.
  • Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan).
  • Suka melancong, bidang sastera & seni.
  • Pengasih, penyayang & lemah lembut.
  • Romantik dalam percintaan.
  • Mudah terusik hati & cemburu.
  • Ambil berat tentang orang lain.
  • Suka kegiatan luar.
  • Seorang yang adil.
  • Boros & mudah dipengaruhi persekitaran.
  • Mudah patah semangat

NOVEMBER

  • Banyak idea dalam perkara.
  • Sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya.
  • Berfikiran kehadapan.
  • Berfikiran unik dan bijak.
  • Penuh dengan idea-idea baru yang luarbiasa.
  • Pemikiran yang tajam.
  • Daya firasat yang sangat halus dan tinggi.
  • Sesuai jadi seorang doktor.
  • Cermat dan teliti.
  • Personaliti yang dinamik.
  • Sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia.
  • Banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra.
  • Berani, pemurah setia dan banyak kesabaran.
  • Terlalu degil dan keras hati.
  • Apabila berkehendak sesuatu, akan diusahakan sehingga berjaya.
  • Tak suka marah kecuali digugat.
  • Mudah ambil berat terhadap orang lain.
  • Pandai muhasabah diri.
  • Cara berfikir yang lain dari orang lain.
  • Otak yang sangat tajam.
  • Pandai mendorong diri sendiri.
  • Tidak hargai pujian.
  • Kekuatan semangat dan daya juang yang sangat tinggi apabila berkehendak sesuatu.
  • Cuba sampai berjaya.
  • Badan yang sasa.
  • Kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam dan romantik.
  • Tidak pasti dengan hubungan kasih sayang.
  • Suka duduk d irumah.
  • Sangat rajin dan berkemampuan tinggi.
  • Amanah, jujur, setia dan pandai berahsia.
  • Tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi.
  • Bercita-cita tinggi.
  • Perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah

DISEMBER

  • Sangat setia dan pemurah.
  • Bersifat patriotik.
  • Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan.
  • Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa.
  • Bercita-cita tinggi.
  • Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi.
  • Seronok bila didampingi.
  • Suka bercampur dengan orang.
  • Suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai.
  • Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur.
  • Tidak pandai berpura-pura.
  • Cepat marah.
  • Perangai yang mudah berubah-ubah.
  • Tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi.
  • Benci pada kongkongan.
  • Suka berlawak.
  • Pandai buat lawak dan berfikiran logik

ORDER SEKARANG !

ORDER SEKARANG !
OVAPRIM ( UNTUK PEMBENIHAN IKAN)

PROMO PET

PROMO PET
Sugar Glider

African Grey

Ferret

Zebra Finches

Kuang Emas

Ball Python

Indian Ringneck

MENU ISTIMEWA

MENU ISTIMEWA
ikan keli sambal

nasi kerabu ikan keli

keli cicah sambal belacan

fillet ikan keli

keli lemonade

ENTRY POPULAR

ANDA PENGUNJUNG KE

USYAR2 SINI

Klip Pusat Ternakan Keli oh Keli

Related Posts with Thumbnails

THE OLD FREES

THE OLD FREES
There was an error in this gadget

KELI OH KELI