KAMI GENG SUKA IKAN KELI

"HELLO..HYE IKAN KELI"




Sedar atau tidak, masih ramai yang tidak tahu tentang teknik yang betul apabila bercakap di telefon. Terutamanya apabila hendak menelefon pihak pembekal ataupun rakan niaga yang baru. Jadi, hari ini, saya nak bagi sedikit tips ringkas tentang komunikasi di telefon. Mempunyai skill bercakap di telefon dengan baik akan membuatkan pihak bakal pelanggan ataupun bakal pembekal anda, berasa selesa dan seronok untuk berurusniaga dengan anda. Silap haribulan.. mungkin bakal pelanggan/pembekal itu akan menjadi pasangan di dalam rumahtangga anda.. Oh!

Baiklah, berikut tips ringkas tersebut :-
  • Apabila bercakap di telefon, pastikan anda sedang tersenyum.. walaupun riak wajah anda tidak dapat dilihat oleh pihak satu lagi, , tetapi, ianya akan mempengaruhi “tone” suara anda.. saya pasti, anda pun boleh tahu adakah seseorang itu sedang sakit atau sedang gembira dengan hanya mendengar suara mereka.
  • Apabila anda menelefon seseorang yang anda tidak kenali, seperti menelefon pusat khidmat pelanggan sesebuah syarikat atau pertama kali menghubungi no telefon pihak pembekal yang baru. Sila perkenalkan diri anda terlebih dahulu.
  • Bersikap professional dalam menjawab panggilan. Jangan campur adukkan perasaan di dalam urusniaga. Pelanggan tidak mahu mendengar rintihan masalah anda.Apa yang pelanggan mahu adalah produk yang ditawarkan.

12 comments:

RerameUngu said...

ya betoll tu..sumtimes dgn senyum semasa jawab atau bt panggilan mmg memberi efek yg baik..:)

.: Si BungaKopi : . said...

aku kan, mak aku pesan, jgn makan ikan keli kat kedai. kalau tgkp sndiri barulah aku makan.:)

Nurul Harun said...

mcm ada pengalaman je. ;p

KELI OH KELI said...

Saudara Bungakopi..InsyaAllah...ikan yang dijual dari ladang ini bersih dan halal.Memang azam saya untuk hasilkan ikan yang halal untuk orang islam.InsyaAllah saya akan jalankan amanah dan tanggungjawab ini dengan penuh keikhlasan.

2R said...

hehe btol2 bila kta senyum n bckp mmg bunyi suara tu len je..org blh tawu emotion kte drpd suara kte tu ;-)

.: Si BungaKopi : . said...

alhamdulillah..sy mmg suka makan. tp jd ragu2.:)

Bukan Sekedar Blogger Bertuah-Tukiran said...

maaf ya baru kali ini beri komentar di blog ini....semangat selalu ya...oya, saya sudah pasang link blog kamu di blog saya..di blogroll sahabat-sahabat terbaikku...pasang juga ya link blog saya di blog mu,,,untuk persahabatan,,,,

Bukan Sekedar Blogger Bertuah-Tukiran said...

semangat selalu..sahabat baruku....

Anonymous said...

semangattt,,,,,,chayoooo

Mesintaip: said...

Hello (dengan disertakan senyuman), saya cerita sikit tentang masalah saya. Dari dulu sampai sekarang saya tak makan ikan keli. Ramai rakan-rakan bercerita betapa enaknya ikan keli. Namun tidak mampu membangkitakan nafsu saya untuk cuba memakan ikan keli. Er, ada petua ke bagaimana nak mengujakan seseorang untuk makan ikan ni...

KELI OH KELI said...

salam sahabatku mesintaip,

M mungkiri yang Amarah
E engkari yang Lawamah
S siakan yang Marhamah
I impikan yang Mutmainah
N nyamankan yang Raudah
T tinggikan yang Kamaliah
A azamkan yang Mardiah
I insyaAllah....jawapan ada dlm jawapan
P petua yang mengujakan ...

Cikgu Naim said...

Salam,
Nie mek saleh mana nie?

ORDER SEKARANG !

ORDER SEKARANG !
OVAPRIM ( UNTUK PEMBENIHAN IKAN)

PROMO PET

PROMO PET
Sugar Glider

African Grey

Ferret

Zebra Finches

Kuang Emas

Ball Python

Indian Ringneck

MENU ISTIMEWA

MENU ISTIMEWA
ikan keli sambal

nasi kerabu ikan keli

keli cicah sambal belacan

fillet ikan keli

keli lemonade

ENTRY POPULAR

ANDA PENGUNJUNG KE

USYAR2 SINI

Klip Pusat Ternakan Keli oh Keli

Related Posts with Thumbnails
Komuniti Bloggers Penang

THE OLD FREES

THE OLD FREES

KELI OH KELI