KAMI GENG SUKA IKAN KELI

POKOK SI IKAN KELI



SUDAHKAH KAU GUNAKAN SEMUA KEKUATANMU?

Seorang ayah meminta anak kecilnya
mengalih pokok kecil yang tumbang

Si anak mengeluh bahawa dia tak mungkin kuat

Ayah memaksa

Anak mencuba, gagal, mengeluh

Ayah memaksa lagi

Anak cuba lagi, lalu menyerah

Anakku, sudahkah kau gunakan semua kekuatanmu?

Sudah!

Belum. Anda belum minta tolong ayah

Maka,

Jadilah peribadi yang saling membantu serta jika perlukan pertolongan maka pohonlah...kerana tidak salah kau menjadi manusia.


30 comments:

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

uhhh terbaik la... lame x jengah loo... selamat berpuasa der..

KELI OH KELI said...

LinE PuTih LiNe HiTaM

ya bro...selamat berpuasa juga.....")

zul permatang badak said...

bulan puasa ni....elok diamalkan sifat tolong menolong ,apa ni..ringan tulang untuk membantu....

hai...bisnes o.k...banyak permintaan tu.....bulan puasa, saya tengok katpasar ramadhan....banyak demer duk jual ikan keli pedas....

terliur...je....

ialah.....bulan puasa.......tut2 malam tak tau mana yg nak makan dulu.....

buka puasa kue aper...top kat penang....

KELI OH KELI said...

zul permatang badak

hehe...belilah sekor dua habuan berbuka nanti...tapi ya lah...dah beli bermacam aneka...bukan nk termakan semua ..akhirnya membazir jua kan...apapun besederhana itu lebih baik kan abg zul...")

kuih apa ya yg top kat penang...ermmm...mak saya pun jual kuih kat pasar Ramadhan...rasanya semuanya top kot...heheh...

Rina Azam said...

tgn yg memberi lebih baik dari yg menerima... lebih baik kita hulurkan dulu pertolongan sebelum diminta.. betul x?

KELI OH KELI said...

Rina Azam

ya ,sangat setuju dengan pandangan cik rina....")

padin said...

ahah sentiasa ringankan tangan memberi bantuan.. sebab kita juga suatu hari perlukan pertolongan orang juga, salam ramadhan Keli

KELI OH KELI said...

padin

salam ramadhan sahabatku padin...")

Kak Imun said...

Selamat berpuasa, encik keli. Entri yang sangat bermakna. Kekuatan kita ialah muafakat. Itulah ajaran agama kita dan tidak perlu utk rasa segan bertanya atau meminta pendapat org lain di kala kebuntuan buah fikiran.......:)

KELI OH KELI said...

Kak Imun

selamat berpuasa juga kak...betul tu kak...malu bertanya sesat jalan.

~ Cik Azz ~ said...

Wahhh...

Terbaik la.. Pokok pun keli jugak..

Ni kat mana ni Keli..

So kreatif la...

Selamat berpuasa untuk Keli dan keluarga.. Moga makin maju bisnes Keli tu ya... Amin...

KELI OH KELI said...

~ Cik Azz ~

terima kasih banyak atas doa kak azz..saya juga mendoakan yang terbaik untuk kakak...

miss nina said...

lama tak de update kan?
wah..ni cerita yg bagus, kena tolong menolong , baru selesai masalah.

Adry@Daun said...

As salam en keli,
En zul permatang badak dok cite psl ikan keli goreng pedas kat bazar Ramadhan..terliur la pulak. Masa kat Kelantan, ikan keli tak la mhl mcm kat sini.. Slmt bpuasa dn bbuka ye en keli.. Jom tgk buah nona serikaya kat kebun saya.

Hanis Azla said...

mmg tolong menolong amalan mulia kan.. dan tak kan rendah pun maruah kita klu minta pertolongan yg sepatutnya dari org lain..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kalau lemah minta bantu..kalau kuat sedialah membantu..kan

KELI OH KELI said...

miss nina

ya..lama saya x update...sibuk dgn urusan kat ladang...kalau semua x seperti enau dalam belukar...kan baiknya...")

KELI OH KELI said...

Adry@Daun

haha..ya2..abg zul tengah kepingin ikan keli tu....ok...saya p tgk blog tuan sekarang...")

KELI OH KELI said...

Hanis Azla

saya sangat setuju...x rendah pun maruah kita...asalkan niat kita tu betul...")

KELI OH KELI said...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

betul...betul..betul.... ")

Temuk said...

Entri yg cantik.

Memang ada orang lemah nak minta tolong. Kadangkala sebab malu, tak mahu menyusahkan orang, atau dah tahu yang diminta tolong bukan kaki tolong atau tukang pengungkit jasa. Tentulah yg baik itu 'saling bertolong-tolongan'. Salam bahagia.

KELI OH KELI said...

Temuk

betul tu cikgu...saling bertolong tolongan itu satu budaya yg perlu ditanam dalam masyarakat Malaysia...tanpa mengira bangsa,pertolongan tak kenal warna kulit...

muazlumut said...

singgah tengok pokok keli....mesti kat jepun ni...

KELI OH KELI said...

muazlumut

ya tepat sekali muaz...")

fahmie firas said...

Best Entry Ni
Salam kenal,
nice blog,
done following you,
Kalau free jemput singgah ke blog saya,
Bagi komen and nasihat ok.

http://fahmiefiras.blogspot.com/

KELI OH KELI said...

fahmie firas

tq sbb sudi follow blog keli...inshaAllah saya akn berkunjung ke blog kamu...")

yott said...

slm,
slmt berpuasa & slmt bakal menyambut hari raya x lama lg...
maaf..lately nih sy bz sgt dgn keja di ofis...
thnx geng..sbb singgah di blog sy & tny khabar..

KELI OH KELI said...

yott

selamat menyambut hari raya juga sahabat,,,")

insan_marhaen said...

pemimpin yang terbaik ialah yang bijak delegate kerja bukan yang boleh buat semua kerja..

KELI OH KELI said...

insan_marhaen

yes...others thought,management is about archieving result through the people..

ORDER SEKARANG !

ORDER SEKARANG !
OVAPRIM ( UNTUK PEMBENIHAN IKAN)

PROMO PET

PROMO PET
Sugar Glider

African Grey

Ferret

Zebra Finches

Kuang Emas

Ball Python

Indian Ringneck

MENU ISTIMEWA

MENU ISTIMEWA
ikan keli sambal

nasi kerabu ikan keli

keli cicah sambal belacan

fillet ikan keli

keli lemonade

ENTRY POPULAR

ANDA PENGUNJUNG KE

USYAR2 SINI

Klip Pusat Ternakan Keli oh Keli

Related Posts with Thumbnails

THE OLD FREES

THE OLD FREES
There was an error in this gadget

KELI OH KELI