KAMI GENG SUKA IKAN KELI

BESI SI IKAN KELI



TAFSIRAN MIMPI BESI MENGIKUT KEPERCAYAAN (LAMA) MASYARAKAT MELAYU

  • MIMPI BERMAIN DENGAN BESI- memberi petanda bahawa apa-apa pekerjaan yang sedang kita usaha dan lakukan akan memberi kejayaan yang baik.
  • MIMPI ALMARI BESI- memberi alamat ada budi yang telah lama anda lakukan akan memberi manfaat pada anda di masa hadapan.
  • MIMPI BERTEMU TUKANG BESI- akan mendapat kesihatan dan pekerjaan yang baik.
  • MIMPI MEMAKAI GELANG BESI- memberi petanda akan mendapat sedikit kesukaran dalam kehidupan.
Tidak semua mimpi dapat ditafsirkan makna yang terkandung didalamnya. Ada kalanya mimpi bagaikan angin lalu namun ada yang benar-benar menjadi kenyataan. Mimpi insan yang bertakwa merupakan perkhabaran yang akan berlaku, kerana Rasulullah tidak bermimpi melainkan mimpi baginda menjadi kenyataan. Sedangkan mimpi insan yang tidak beriman merupakan berita yang disebarkan oleh syaitan.

23 comments:

Zana :) said...

oh , cik muda mimpi dapat keputusan peperiksaan .. aigoo .. cikmuda mimpi kputusan cik muda bg subj seni dpt E .. haha ..

KELI OH KELI said...

OOOHH..ITU TANDA NK SCORE A TU...HEHE...

Myra Ayreen said...

penah mimpi tedo dalam rak besi sebab takut kene marah .. hahahahah :p

KELI OH KELI said...

tu dia Myra..sempoi sungguh mimpi tu... :)))

ozzy said...

salam..

Orang kata kalau mimpi gigi tercabut ada org terdekat akan meninggal dunia.

KELI OH KELI said...

ya ozzy..saya pun ada biasa terdengar macam tu...

Hanis Azla said...

setakat ni tak pernah lagilah mimpi yg ada kena mengena dengan besi..

baincardin said...

Demam HDR dah kembali! jom layan....^_^

hans said...

xpenah plak mimpi dengan besi setakat nih
hehehe

Entry Terdahulu

P/S : Download OST Lagu Tema Putera Katak - Ku Gembira

P/S : Download Filem : Estet

P/S : Kenapa Perlu Diadakan Benda Yang Tak Pernah Wujud?

alkisah69 said...

mimpi hari tu skuad bola penang pi rombongan kat sungai besi...apa alamatnya tu? oooh lupa...lepas depa semua makan belimbing besi cicah kuah rojak,,,perghhhhhh!!!!!

KELI OH KELI said...

Hanis dan Hans...harap mimpi dan kenyataan selalu indah...

Alkisah69...menjadi jadi mimpi hang naa... :)))

Rina Azam said...

mimpi yg x pasti...

KELI OH KELI said...

mimpi bermimpi selalu x pasti Rina...

Solihin Zubir said...

mimpi bermain dgn keli xde plak? haha..

KELI OH KELI said...

tq solihin..bagi idea utk entry baru t...

muazlumut said...

mimpi besi...

KELI OH KELI said...

umpama mimpi dalam mimpi muaz...hehehe

muazlumut said...

hehe....alah besi kerana karat

yott said...

mimpi kena patuk ular..

Jank said...

saya mimpi dua ekor ikan keli yg sangat besar (sebesar dan sepanjang sepemeluk kayu balak) sedang berenang dalam sungai

KELI OH KELI said...

yott...mimpi macam nk kena pinang ja tu..

Jank...wah..awk bermimpi ttg ikan keli...sempoiiiii.

yott said...

yg mimpi tu kakak sy yg dah kawen..hehe

KELI OH KELI said...

ooo...nanti kakak mimpi..adik pulak yg kawin tu...hehe.

ORDER SEKARANG !

ORDER SEKARANG !
OVAPRIM ( UNTUK PEMBENIHAN IKAN)

PROMO PET

PROMO PET
Sugar Glider

African Grey

Ferret

Zebra Finches

Kuang Emas

Ball Python

Indian Ringneck

MENU ISTIMEWA

MENU ISTIMEWA
ikan keli sambal

nasi kerabu ikan keli

keli cicah sambal belacan

fillet ikan keli

keli lemonade

ENTRY POPULAR

ANDA PENGUNJUNG KE

USYAR2 SINI

Klip Pusat Ternakan Keli oh Keli

Related Posts with Thumbnails

THE OLD FREES

THE OLD FREES
There was an error in this gadget

KELI OH KELI