KAMI GENG SUKA IKAN KELI

TIPS KEWANGAN IKAN KELI


Kata-kata nasihat ...

  • Sekiranya pada bila-bila masa seseorang mendekati anda dengan apa jua peluang pelaburan yang boleh memberi pulangan sebanyak 30% atau lebih dalam setahun dengan risiko yang minima,agak jelas bahawa ianya satu penipuan.
  • Pelaburan yang berisiko seperti pasaran saham(purata pulangan 20%-30% setahun),dana ekuiti(purata pulangan 10% setahun) dana lindung nilai(hedging),matawang,opsyen(purata pulangan 30%> setahun).Apakah logik pelaburan yang berisiko rendah mampu memberi pulangan setanding pelaburan seperti yang disebutkan???
  • "HIGH RISK HIGH RETURN...LOW RISK LOW RETURN"
  • Oleh itu berhati-hatilah...kerana di dalam dunia pelaburan,sebenarnya tiada terdapat seperti yang demikian.

28 comments:

kacang said...

nice tips=)

comeisari said...

comei x tahu pasal pelaburan & takut utk menyertainya...

Nasrina a.k.a Cikna said...

cantik duit bentuk ikan keli... wish that 4 my birthday k.. buat sampai dpt.. hehe

Misz_zana'85 said...

bab duit nie susah sikit nak caye..huhuh~ sume bernafsu bila cite bab duit, sbb tu ramai mudah terpedaya bila ilmu tak cukup..

Krole said...

thanks keli for the tips...

NaNaJoe said...

kalo takut dilambung ombak, jgn berumah ditepi pantai.... :P

NAJ HEBAT said...

tu la.. tak de ke.. low risk, high return?

untung maa...

NARDtheNERD said...

zero knowlegde pasal pelaburan. kesian i kan?. hehe~

yott said...

haha..cantik tu kalo buat duit hantaran bentuk ikan keli..nak2 guna duit USD
psl investment..ade sedara sy pitam rugi plburan

hellioz said...

gyahahahhahahah`
ikan keli....

aku panggil member aku ikan keli
n u remind me of him
gyahhahahahah again~~

MissXYZ said...

erm... betol tu... pendapat keli.

tapi kesedaran utk org melayu mengenai pelaburan sgt penting. memahami apa itu unit amanah, insurans, wang simpanan & pelaburan utk suatu perniagaan... ni semua sgt penting... supaya di hari tua @ jika ketua keluarga mati @ hilang upaya kita tak hadapi masalah kewangan.

hanya pandanagn...

keli tak wat ke tok sape2 nak join syer keli kanvas?

MissXYZ said...

lagi satu isu pelaburan utk forex...
ramai yg da tutup...
hati2 dgn pelaburan yg induk di luar malaysia....
& tak libatkan bank negara...

hanya pandangan =)

keli byk idea. teruskan okay...

Nurul Harun said...

betul. nurul setuju dgn kata2 nasihat tu.

Mawar_berduri said...

Info yang berguna....
tapi sy ni memang tak minat skim2 pelaburan ni ...huhu

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

info ni bagus..tapi sye tak berminat ngan pelaburan atau saham..atau yang lebih sesuai kot kalau saye panggil ianye pelabburan@saham ni hanye lah permainan org2 kaya..huhu..sye xbape nak kaya..

kaizen said...

setuju2

mnede pelaburan yang senang untung? high risk la..

setuju ngan high risk high money....

but sebab high risk... kadar rugi pown tinggi...

so, nak selamat? wat pelaburan emas je... hahhahaha

wadud@duad said...

haha lawo gamba keli dari duit dollar tuh :-) trimas sudi lepak blog sya, eh bagus la perusahaan ikan keli,ayah sya pon keje di LKIM huhuhu.. ni kira blog ikan la?haha sempoi sungguh anda :-p a'ah kalau pasal pelaburan tuh memang la orang sekarang mana pikir oran lain,nama je sama Islam, tapi masing2 xingat dah..
izin follow blog skali :-)

captain88 said...

invest sket2... lama2 jadi bukit..

dunspeak♥ said...

nice info..
kadang2 kite mudah terpedaya ngan pulangan yang dijanjikan..

pstt : duit berbentuk ikan keli tuh comel laaaa..ade jual kt mne2 kdai x?hehee

pakcik rock said...

ouhh... styla gita nih. haha..

Long Haffiz Long Hassan said...

kewangan ikan keli pun ader eh

cikCEPET said...

heheh chumill jewp ikan tuh....
pape p0wn think wisely b4 takin any action ryte :))

tehr said...

hanya satu je yang kita boleh dapat dengan senang - SUSAH!!

Pensel Kontot said...

sib baik xpenah di dekati oleh mereka2 yg menipu neh...

mybe sbb aku selebet kot...hehehe

info bagus neh

+akufobia+ said...

kalau kena macam tu.larii.

Fadhilah said...

thkz 4 d info..=)

[[iidyLL_iceneSS]] said...

sy agk xtau pe2 psl plaburan..
mmg xtu pn..
kdg2 kurang pcya dgn plaburn nie..

mimi said...

yes,,,,tapi kalau buat pop up lagi bes...cadangan je tu..hehehhehe

ORDER SEKARANG !

ORDER SEKARANG !
OVAPRIM ( UNTUK PEMBENIHAN IKAN)

PROMO PET

PROMO PET
Sugar Glider

African Grey

Ferret

Zebra Finches

Kuang Emas

Ball Python

Indian Ringneck

MENU ISTIMEWA

MENU ISTIMEWA
ikan keli sambal

nasi kerabu ikan keli

keli cicah sambal belacan

fillet ikan keli

keli lemonade

ENTRY POPULAR

ANDA PENGUNJUNG KE

USYAR2 SINI

Klip Pusat Ternakan Keli oh Keli

Related Posts with Thumbnails

THE OLD FREES

THE OLD FREES
There was an error in this gadget

KELI OH KELI