KAMI GENG SUKA IKAN KELI

PENTERNAK KELI UTARA : BERHATI HATI DENGAN SI PENIPU INI!



NAMA : YAHAYA BIN ARIFFIN (PAK YA SUNGAI ULAR)
NO TEL : 017 4435667 / 0172086960
COMPANY : NALURI AGRO FARM SDN. BHD. ( 713233-V)
LAMAN WEB :http://naluriagrofarm.blogspot.com
ALAMAT SYARIKAT : NO 27 , JALAN SAUJANA 1 , TAMAN INDUSTRI SAUJANA. 09600 LUNAS, KEDAH DARUL AMAN.

PENIPUAN: BERHATI HATI DENGAN KELICIKAN SAUDARA PAK YA. PADA MULANYA AKAN AMBIL IKAN SECARA BORONG DENGAN ANDA SECARA TUNAI. KEMUDIAN PADA PENGAMBILAN IKAN SETERUSNYA AKAN BUAT ALASAN LUPA BAWA TUNAI DAN DIBERI CEK. AKHIRNYA AMBIL IKAN DENGAN NILAI BERIBU RINGGIT TANPA BAYAR (DIJANJIKAN AKAN BERI CEK PADA KEESOKKAN HARINYA) DAN TERUS HILANG TANPA BERITA. BILA MINTA PENJELASAN, DIA AKAN KATA DUIT BAYARAN ADA PADA BOSS SYARIKAT NALURI AGRO IAITU HAJI IBRAHIM( 0194483007) DAN BOSS PULA KATA ADA PADA DIA. MACAM-MACAM DRAMA DILAKUKAN. 

PENTERNAK BUKANLAH GOLONGAN YANG KAYA RAYA. JANGAN TIPU HASIL TITIK PELUH KAMI. PADA SEMUA PENTERNAK IKAN DI LUAR SANA, BERHATI HATI DENGAN PENIPU-PENIPU INI. SEMOGA MEREKA DIBALAS HUKUMAN SETIMPAL DENGAN DOSA MEREKA.BUATLAH URUSNIAGA HANYA DENGAN TUNAI TIDAK KIRA SEJAUH MANA ANDA MENGENALI SI PEMBORONG.

23 comments:

Adry@Daun said...

As salam tuan,
Skrg ni berbagai cara org buat utk dptkn duit dgn mudah iaitu menipu. Hrp2 dia akan buat pembayaran dgn segera. Jika tidak, hasil yg mereka perolehi dgn menipu adalah tidak halal.

KELI OH KELI said...

waalaikumsalam sahabat,

rasa2 nya...dh x dapat kot duit tu..
entahlah..mereka boleh kaya raya barangkali dengan menipu.

ozzy said...

Assalam..

Sedih baca kisah mcm ni...sesama bangsa pulak tu..saya pun sama dah beberapa kali tertipu cuma kuatkan semangat je

KELI OH KELI said...

waalaikumsalam bro ozzy..

ya..semoga semangat x luntur dan hilang..kadang2 itu adalah "harga" untuk belajar dlm kehidupan.

muazlumut said...

abg ipar saya juga terkena....tapi dgn pakcik lain.baru nak belajar niaga dah di tipu bangsa sendiri

KELI OH KELI said...

salam sahabatku muaz...semoga tuhan gantikan kehilangan wang abg ipar tuan dgn rezeki yg lain..inshaAllah.

Dangau Poultry Farm said...

Assalam,
semoga Allah membalas dgn rezki yg lain.. Pada saya jika nilaian melebihi ribuan, lebih baik dilakukan dengan tunai.. kawan2 yang berniaga dah beri nasihat, jgn terima cek, diaorang pun pernah terkena macam tuan..

KELI OH KELI said...

Dangau Poultry Farm

betul tu..inshaAllah..rezeki tuhan beri sentiasa ada pada makhluk2 nya..

LELA LIKE LELE said...

Kuatkan iman dalam menghadapi badai seperti ini. Kejadian seperti ini banyak terjadi dimana-mana.

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

salam,,=) nice blog, sggah sini sbb memg minat keli, boleh dkate kan hari2 mkn..

kalau da menipu cmni payahla nk maju, melayu pulak tu,,wat malu je tau

Anonymous said...

Biasalah tu.. dia ni orang yang cakap kuat tak? Jenis semua rasa dia pandai ke? Sekarang ni perniagaan keli dia maju ke? Takut dia saja rasa dia pandai tapi sebenarnya hampeh....

Anonymous said...

Saya rasa pernah jumpa lah orang ni. Pendek saja, cakap memang pandai tak boleh berhenti, semua dia pandai dan macam satu malaysia ni semua orang pelihara keli tak kena cara, cuma dia saja yang tahu cara yang betul untuk pelihara ini keli ini.. Patutlah..orang lain tu kena pelihara bagi makan lagi teruk... HOHO... dia pelihara cara baru.. deal bagi jadi ikan dan bawa jual free... memang dia pandai lah macam tu..

Anonymous said...

Pak Ya ni, orang kampung semua takut dia dengar cerita lebih kurang macam tu... Boleh kata semua orang ada hutang dengan dia. Mungkin sebab itu kot orang semua takut dia. Dulu masa dia beli ikan aku dia ada cerita lebih kurang macam itu lah.. Orang tempat dia semua tak boleh pakai.. Lepas kena tau dia yang tak boleh pakai tu... Tapi cara dia ni pandai saiko orang ni... Tak sangka juga aku.. Nasib baik kena tak banyak..

NORA said...

Tak terkejut pun dengar berita ni, saya sendiri pun ada juga terkena dengan lelaki ini tapi dalam bentuk lain. Sekarang saya nak tengok dulu macam mana. Bagi dia peluang dulu untuk terus berlakon dan bila sampai masa saya juga boleh buat macam ni dan masuk gambar juga.. Tengok dulu, mana tau dia akan berubah jadi baik. Buat masa ni tak banyak lagi dengar cerita seperti lepas-lepas, burukan orang, cakap orang orang bodoh dan jahat dan sebagainya. Kalau sampai ditelinga saya dari sesiapa dia ni tak ubah perangai saya akan buat macam ni juga. Harab dia berubah jadi baik.... Wallahhuaklam..

Aku Wanita said...

Setuju... mana tahu dia dah bertaubat dan berubah.. Alhamdulillah kalau dia bertaubat dan biarlah segalanya berlalu. Andaikata dengar masih tak berubah elok NORA buat semua itu agar 1Malaysia tahu. Memang malu tetapi itu sekurang-kurangnya boleh membuat orang semua tahu dan tidak boleh diperdaya. Dia ni kerja apa NORA, peniaga ke?

NORA said...

Lelaki ni berniaga. Katanya lah, dia ni juga banyak bagi tunjuk ajar kepada salah satu koperasi di Kulim sehingga berjaya. Tapi katanya, mereka itu semua kacang lupakan kulit lebih kurang macam itu lah. Dia pakar ternak ikan keli. Teknik yang ada pada dia semua orang tidak tahu dan dimana saja teknik penternakan dia kata tidak betul. Wallahhuaklam.........

Mangsa said...

Si pendek ni memang kurang ajar.. satu hari dia tau, dia akan kena juga.. Bodah.. sembang kuat satu dunia dia saja pandai.. Orang belajar sampai menara gading pun bodoh. Kawan orang kira nak cari tempat nak balun. Dasar kurang ajar. Kurang ajar pendek barua ni. Tunggu nanti aku nak malukan pendek barua ni depan khalayak ramai. Jumpa hang jaga babi..

NORA said...

Orang ni macam tikus, tapi bukan tikus kecil yang biasa tu, tapi tikus kecil yang busuk tu. Kawan dengan kita kira nak makan saja. Dia ingat apa, nak sangat dah duit banyak pi cari jalang la. Dia ingat orang lapaq sgt.. Hidup tak ingat nak mampuih. Jumpa aku nak ludah muka dia.. Baruaaaaaaaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

X sangka ramai dok taram mangkuk pendek ni..mmg x aman hidup manusia celaka mcm ni...

Anonymous said...

Sapa xtaram honat orang banyak sgt... 1Malaysia orang jahat.. 1Malaysia orang bodoh.. 1Malaysia dia sorang saja baik.. 1Malaysia dia saja pandai.. Pirahhhhhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Sapa xtaram honat orang banyak sgt... 1Malaysia orang jahat.. 1Malaysia orang bodoh.. 1Malaysia dia sorang saja baik.. 1Malaysia dia saja pandai.. Pirahhhhhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Butuh dia.. kelentong, suruh pimjam bela keli sekarang aku yang susah. Pandai ajaq orang pinjam duit saja. Teknik bela keli dia bagi baquih. butuh dia baguih.La nih dah kaya raya kot baruah pendek nie???

Anonymous said...

ooo dia ni saya kenal dulu saya kawan dengan dia mula mula dia baik bila dalam beberapa bulan dia semakin minta duit kat saya sampai seribu lebih pastu dalam beberapa bulan saya minta hutang balik dia buat buat lupa dia kata dia dah bayar apa lah saya tau kat mana rumah dia ni

ORDER SEKARANG !

ORDER SEKARANG !
OVAPRIM ( UNTUK PEMBENIHAN IKAN)

PROMO PET

PROMO PET
Sugar Glider

African Grey

Ferret

Zebra Finches

Kuang Emas

Ball Python

Indian Ringneck

MENU ISTIMEWA

MENU ISTIMEWA
ikan keli sambal

nasi kerabu ikan keli

keli cicah sambal belacan

fillet ikan keli

keli lemonade

ENTRY POPULAR

ANDA PENGUNJUNG KE

USYAR2 SINI

Klip Pusat Ternakan Keli oh Keli

Related Posts with Thumbnails

THE OLD FREES

THE OLD FREES
There was an error in this gadget

KELI OH KELI